Šonedēļ krāpnieku zvanus saņēmušas vairākas liepājnieces – zvanītāji uzdevušies par bankas darbiniekiem. Vakar, 8. oktobrī, viena no sievietēm noticējusi meliem un nosaukusi savus bankas piekļuves datus, šādi zaudējot 1000 eiro, vēsta Valsts policijā.
Sieviete saņēma tālruņa zvanu it kā no bankas darbinieces, kura paskaidroja, ka sievietes bankas kontā šobrīd notiek dīvainas darbības – no tā tiek noņemta nauda, tāpēc ir nepieciešams nekavējoties kontu nobloķēt.
Tāpat policijā saņemta informācija par vēl diviem krāpšanas mēģinājumiem. Vienā gadījumā sieviete saņēmusi īsziņu it kā no savas bankas par to, ka viņai ir jāapstiprina maksājums. Sieviete neapjuka un prasībai nepaklausīja.
Tāpat kāda liepājniece pastāstīja policijai, ka saņēmusi zvanu it kā no bankas drošības dienesta, taču pēc sarunas sieviete sapratusi, ka krāpnieki no viņas centās izvilināt bankas datus, izmantojot attālinātās piekļuves aplikāciju. Arī šajā gadījumā sieviete nenoticēja krāpniekiem.
Jau informējām, ka krāpnieku mērķis ir iegūt citas personas piekļuves rīkus – lietotāja vārdu, paroles, maksājumu karšu datus, SmartID PIN kodus, lai vēlāk iegūtu piekļuvi konkrētās personas elektroniskiem finanšu līdzekļiem un pārskaitītu tos uz ārzemju kontiem, kurus izsekot ir ļoti grūti.
Bankas darbinieki nekad attālināti neprasīs telefonsarunas laikā sniegt iepriekšminētos datus. Ja tiek saņemts aizdomīgs zvans, e-pasts vai jebkāda cita informācija, uzreiz jāsazinās ar banku. Tāpat gadījumos, ja tiek zvanīts ar līdzīgu pieprasījumu, par to noteikti jāinformē policija, piefiksējot tālruņa numuru, no kura saņemts zvans.
Valsts policija aicina iedzīvotājus būt uzmanīgiem un nekādā gadījumā neuzticēt savus personas datus citiem cilvēkiem.